Keleti gyümlcsök III. Dragon fruit

________________________________________
A cím azért Keleti gyümölcsök, mert én a Távol-Keleten találkozom velük.
Eredetüket, főbb termelési helyüket tekintve nem biztos, hogy a "Kelethez" köthetőek.

A Keleti Gyümölcsök sorozatban eddig megjelent:

mangó | maraguja | dragon fruit

Továbbá itt egy kvíz (ázsiai) gyümölcsökkel kapcsolatban.

________________________________________

Dragon Fruit

forrás


A sárkány-gyümölcsöt (dragon fruit) ismerik még pitaya néven is. Kínaiul: huǒ lóng guǒ (火龙果).
Dél-, illetve Közép-Amerikában honos. Holland és francia közvetítéssel jutott el a világ más részeire. Nagy népszerűségnek örvend Vietnámban, Malajziában, Taiwanon, Dél-Kínában és Izraelben is.

Három fő fajtája van:
1. fehér belsejű, kívülről piros: Hylocereus Undatus
2. piros belsejű, kívülről piros: Hylocereus Undatus
3. fehér belsejű, kívőlről sárga: Selenicereus Megalanthus

Taiwanon én az egyes számúval találkoztam eddig. Legutóbb ezt kóstoltam meg.
Furán "rücskös" a gyümölcs, nagy gumók vannak rajta. Tapintásra semmi különös, nagyon enyhén viaszos.


Megpucolni több módon is lehet. Sokan csak kettágják, majd gerezdekre, szelik.

Az én kínai ismerőseim máshogy szokták fogyasztani. Előbb meghámozzák: a tetején a héj viszonylag könnyen megragatható, és le lehet húzni az "aljáig" . Ezt addig ismételgetjük, amíg körbe nem érünk.Hámozás után így néz ki:

Apró magokat tartalmaz, ezeket meg lehet enni. (Lásd: kiwi és magvai).

íze: kiwi jellegű, de semmiképpen sem keserű. Nem is túl édes. Olyan dragon fruit íze van... :) Érdemes kipróbálni!

Taiwanon viszonylag olcsó, és mivel 98 százalékban elfogyasztható, ezért gazdaságos is, ami egy ösztöndíjas diák számára nem elhanyagolható szempont.

Bővebb infó itt, meg itt.

17 hozzászólás:

Láng Levente

2006. nov. 29. 0:20:00

jól körül tudod ám írni ezeket a gyümölcsöket.
a mangóra azt mondtad mangó íze van. erre azt írod sárkány gyümölcs íze van:D
amúgy szentem a mangónak őszibarack, ennek meg kiwi íze van.

Zhao Man

2006. nov. 29. 5:15:00

sajnos nem vagyok ízlelő mester.
A mangó - amit én ettem - sokkal édesebb volt, mint az őszibarack, és volt valami körülírhatatlan is benne. A dragon fruit-ot tényleg lehet/szokás a kiwi-hez hasonlítani.

Névtelen

2006. dec. 1. 1:21:00

He legközelebb arra járok, mindenképp megkóstolom. Az ecseri piacon nem biztos, hogy kapnék ilyet! :)

cs

2006. dec. 7. 2:06:00

"kipróbáltam" a gyümölcsöt, ízletes. szerintem is kiwi íze van.:)

Zhao Man

2006. dec. 7. 2:29:00

:)

Névtelen

2009. júl. 22. 14:29:00

Azért beírhatnád hol lehet kapni MO.ban

Janos

2010. márc. 13. 8:48:00

Én vettem egyet Kínai boltban itt Angliában, de szerintem nem hasonlit a kiwire.De még jó ize sincs.
Szerintem többet nem fogok venni.

Nikoletta

2010. okt. 9. 2:52:00

Sziasztok!

Én Skóciában ettem 'pitaya'-át és nekem bejött. :D

Elég egyedi gyümölcs, de semmiképp nincs kiwi íze! Csak a magjai hasonlítanak a kiwi magokhoz.

Szaga nincs. Az íze szerintem a nyers tökhöz hasonlít vagy az éretlen dinnyéére. Szerintem. :)

Ja, a piros héjjú piros belsejűt kóstoltam és én úgy csináltam, hogy ketté vágtam, a belét kikanalaztam és a héjjába gyümölcs salit meg fagyit töltöttem.

Nagyon guszta és látványos! Ajánlom kipróbálásra :D

Ja és természetesen a saliba a kikanalazott belsejét beleaprítottam.

:D

contre la verité

2010. dec. 16. 0:24:00

HOL tudok ilyet Magyarországon venni???

Névtelen

2011. márc. 25. 4:33:00

Budapesten a Fogarasi úti Tescoban. 1300 forinért

Névtelen

2011. ápr. 16. 18:47:00

Én most vettem Pretoriában, elég drága mulatság :)). Azért a mango jobb, szvsz.

Névtelen

2011. dec. 9. 3:16:00

Valóban a kivihez hasonló,csak nem olyan ízes és savas. Békés-megyében a Tesco üzletben 900 ft.

Névtelen

2011. dec. 10. 0:08:00

szaaarrrrrrrrrrr

Névtelen

2011. dec. 10. 3:00:00

Mima vettünk 400 ftért a tescoban:)

Márk

2011. dec. 10. 6:38:00

A Váci úti Tescoban 349 ft 1 db :))

simari

2011. dec. 16. 3:54:00

Hat évet Brazíliában éltem, de erről a gyümölcsről nem hallottam és láttam, pedig állítólag ott is honos. Sok mindent ettem már, vagy kóstoltam meg. Ajánlom a zsákát (jaca) is figyelmetekbe.
A pitaya mutatós gyümölcs, első ránézésre az ananászhoz hasonlítottuk, de puhább, miután lehámoztuk, egyértelműen kivihez hasonló ízt éreztünk. Érdekes gyümölcs, bár nem válik a kedvencünkké. Érdemes megízlelni.

Nagypálóci Bazileusz

2013. aug. 26. 3:52:00

Szerintem csirkehús íze van kis vaníllia-pudingos jégcsapretekkel megdobva!